مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 11:372022-01-24اجتماعي

 قلعه های اسماعیلیه مجموعه ای تاریخی با پیشینه ای حماسی/7/


یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی گفت: در فاصله 3 کیلومتری جنوب شهر قاین بر فراز «کوه ابوذر» از ارتفاعات جنوب شرق رشته کوه سیاه یکی از بزرگترین و مهم ترین قلعه های اسماعیلیه واقع شده که برخی به آن «قلعه حسین قاینی» نیر می گویند.

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی گفت: در فاصله 3 کیلومتری جنوب شهر قاین بر فراز کوه ابوذر از ارتفاعات جنوب شرق رشته کوه سیاه یکی از بزرگترین و مهم ترین قلعه های اسماعیلیه واقع شده که برخی به آن قلعه حسین قاینی نیر می گویند.

رجبعلی لباف خانیکی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: عظمت، وسعت و تراکم نسبتا زیاد بقایای معماری قلعه حسین قاینی آن را هم مانند هر اثر تاریخی شگفت انگیز دیگری در معرض نام گذاری های عجیب و غریب و منتسب به شخصیت های خاص قرار داده است.

به عنوان مثال دکتر بلوکه و گلد اسمیت نوشته اند که این قلعه همان شهر آرتاگوانا است که در دوران هخامنشی به عنوان کاخ تابستانی پادشاهان ایران کاربرد داشته و گویا کلنل سر پرسی سایکس هم نظر آن ها را تایید کرده است؛ در حالی که قاین در دوران هخامنشی جزء قلمرو ساگارتیان و اصولاً تحت سلطه هخامنشیان نبوده و تا پاسارگاد، شوش و تخت جمشید، پایتخت های هخامنشی نیز فاصله زیادی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 قلعه های اسماعیلیه مجموعه ای تاریخی با پیشینه ای حماسی/7/

 قلعه های اسماعیلیه مجموعه ای تاریخی با پیشینه ای حماسی/7/